יום חמישי, 26 ביולי 2018

להתיידד עם אי הוודאות

אחד הכלים המרכזיים שהמסע הזה דרש, הוא היכולת להתיידד עם מצבי אי וודאות. היכולת להיכנס לתוך תהליך, אחד מהיותר משמעותיים בחיים, ולוותר על שליטה, על היכולת לדעת איך זה ייראה, על הצורך לארגן את הדברים.

מערת נטיפים, האלונג ביי, 26.7.2018

את ההתיידדות האישית שלי עם אי הוודאות פיתחתי כשאימצנו את שהם. אני חושבת שכל הורה מאמץ עבר את התהליך.
במשך מספר שנים עברנו טיפולי פוריות, תקופה מתישה, קשה, שבה מתנדנדים באופן קבוע בין תקווה ענקית לאכזבה הכי עמוקה.
לפני כן הייתי בטוחה שכשאני ממש רוצה משהו, אני מצליחה להשיג אותו, בדרך כלל בקלות. בתקופת טיפולי הפוריות הרגשתי שהחיים מציבים מולי קיר, ואני לא מצליחה לעבור אותו בשום צורה.
על מנת שהחיים ימשיכו להתקיים, על מנת להיות אמא, הייתי חייבת ללמוד לוותר על שליטה. להתמקד במטרה ( להיות אמא לתינוק/ת), ולשחרר את התהליך, לאפשר לחיים להביא אלי את התינוקת שלי בדרך הנכונה, גם אם היא לא הדרך שעליה חשבתי.
זה לא היה לי קל, כי בכל זאת אני טיפוס של שליטה, אבל הבנתי כבר שזה לא עובד, קפצתי למים של אי הוודאות.
כעבור חצי שנה בערך כבר חיבקנו את שהם.

תהליך אימוץ הוא אחד ממורי הדרך הגדולים של אי הוודאות. כדי להתאחד עם הילדים שלנו, הדבר הכי חשוב בחיים שלנו, אנחנו נדרשים לשחרר שליטה כמעט בכל פרמטר אפשרי: גנטיקה, מראה, מצב בריאותי ורגשי ועוד.
קיבלתי מתנה כפולה. הפכתי להיות אמא, ובמקביל הפנמתי במידה רבה את היכולת לחיות בתנאי אי וודאות. אני מרגישה שהיכולת הזו, לאהוב את אי הוודאות, פותחת לי הרבה דלתות, הן בחיים הפרטיים והן בחיים המקצועיים, מאפשרת לי לנוע באופן חופשי הרבה יותר בחיים, להאמין שהכל קורה נכון, שאני יכולה פשוט להיות, להתנסות, לסמוך.

במפגש עם מי, האמא הביולוגית של שהם, הכלי העיקרי בארגז הכלים שלי היה מתן אמון באי-וודאות.
שהם אמרה לפני כשנה שהיא מעוניינת לפגוש את האמא הווייטנאמית שלה. מהצד זה היה נראה כאילו היקום כולו מתארגן כדי לקיים את הבקשה שלה. האנשים הנכונים, בתזמון הנכון, היו שם כדי לפתוח את כל הדלתות בדרך הכי עדינה, הכי רגישה, הכי נכונה.
האמא הביולוגית נמצאה, וכל מה שנותר לנו היה לנסוע לשם, לשחרר שליטה, לסמוך על כך שהכל יהיה נכון, להסכים להיות באי וודאות לאורך כל הדרך.
זה לא שאם מגיעים בהוויה של אי וודאות אין כאב, עצב או קושי. יש את כל טווח הרגשות, אבל מתווספת היכולת להכיל את הדברים באופן שלם יותר, מאוזן יותר.
אני מרגישה שבמפגש עם מי, האמא הביולוגית של שהם, החיים שוב הראו לי, שכשאני מצטיידת באי הוודאות ככלי מרכזי בארגז הכלים שלי, המציאות מתקיימת באופן הכי מדהים שאפשר היה לבקש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה